Všeobecné obchodní podmínky
- Úvodní ustanovení
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti mezi servisem NKtech s.r.o., se sídlem Lukavecká 1732, Horní Počernice, 193 00 Praha 9, IČO: 05411882, DIČ: CZ05411882, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 263199 (dále jen „Servis“) a všemi osobami, které se Servisem vstupují do smluvních vztahů, jejichž předmětem je provedení prací na motorovém vozidle ze strany Servisu.
- Tyto VOP jsou nedílnou součástí smluv o dílo, jejichž předmětem je servis, úprava, oprava, montáž a demontáž dílů motorového vozidla.
- Klient jakožto objednatel ze smlouvy o dílo (dále jen „Klient“) tyto VOP přečetl, souhlasí s nimi a zavazuje se je plně dodržovat,
což stvrzuje svým podpisem Zakázkového listu.
- Vymezení pojmů
- Zakázkou se rozumí smlouva o dílo uzavřená na formuláři zakázkového listu mezi Klientem a Servisem, který podle požadavků Klienta vyplní pověřený zaměstnanec Servisu.
- V Zakázkovém listu je nutné uvést požadovaný rozsah prací, specifikaci motorového vozidla, předběžný termín dokončení servisních prací, stav tachometru a další relevantní informace (dále jen „Zakázkový list“).
- Klientem se rozumí vlastník nebo provozovatel vozidla, uvedený v předloženém Technickém průkazu. Klient objednává Zakázku
vždy na svůj účet a je povinen provedené práce Servisu zaplatit před vydáním vozidla zpět. Klient objednává Zakázku osobně nebo prostřednictvím zástupce. - Zástupcem se rozumí ten, kdo objednává servisní práce na účet Klienta, zejména zmocněnec či zaměstnanec. Kdo objednává Zakázku jménem Klienta a nedoloží zmocnění či oprávnění, bude zapsán do Zakázkového listu jako „osoba, která vozidlo předala“ a tato osoba na sebe vztahuje povinnosti společně a nerozdílně s Klientem.
- Cena
- V Zakázkovém listě může být uvedena odhadnutá, orientační cena za provedení práce. Klient bere na vědomí, že cena uvedená v Zakázkovém listě není konečná, pouze přibližná.
- Servis je oprávněn překročit odhadnutou cenu maximálně o 15 %. V případě překročení odhadnuté ceny o více než 15 %, je Servis povinen o této skutečnosti informovat Klienta a vyčkat jeho souhlasu. Pokud Klient neschválí či odmítne provedení práce
za navýšenou cenu, je povinen vyzvednout si motorové vozidlo do 48 hodin a zaplatit cenu za provedenou práci. Nevyjádří-li se Klient do 24 hodin od vyrozumění, považuje Servis navýšení ceny za schválené. - Pokud v zakázce cena uvedena není, jedná se o opravu/úpravu, kde nelze cenu předem specifikovat, nebo není cena předem dohodnuta a zákazník souhlasí s následnou výší této opravy/úpravy.
- Zakázka
- Majitel nebo provozovatel vozidla odpovídá za to, že každý, kdo vozidlo přiveze a učiní objednávku Zakázky, je jeho oprávněným zástupcem. Klient je povinen řádně a včas uhradit cenu za provedené servisní práce, tedy před převzetím vozidla. Klient je povinen při zadání Zakázky předložit Technický průkaz a identifikovat se. V případě odmítnutí identifikace či nepředložení Technického průkazu vozidla není Servis povinen přijmout vozidlo.
- Zákazník je povinen předat vozidlo vyklizené. Servis neodpovídá za škodu na předmětech ponechaných ve vozidle.
- Servis je oprávněn provést s motorovým vozidlem zkušební jízdy v rozsahu přiměřeném prováděným servisním pracím, zejména za účelem zjištění závady a následné kontroly funkčnosti.
- Zjistí-li Servis v průběhu provádění prací, že vozidlo má závady, o kterých nebyl ze strany Klienta informován, upozorní Servis neprodleně Klienta na jejich existenci a dohodne se s ním na dalším postupu.
- Termín dokončení servisních prací uvedený v Zakázce je stanoven jako předběžný, může být tedy prodloužen.
- Servis je oprávněn termín dokončení servisních prací podle potřeby prodloužit, a to zejména v případech, kdy bude v průběhu servisních prací zjištěno, že skutečný rozsah a pracnost servisních prací je vyšší, než bylo předběžně stanoveno v Zakázce při převzetí vozidla. Pokud nebude servis schopen ovlivnit dodání dílů, může se i v tomto případě lhůta prodloužit.
- Dojde-li k prodloužení termínu dokončení servisních prací, považuje se toto prodloužení za Klientem odsouhlasené, ledaže Klient uvede nejpozději do dvou dnů od oznámení písemné výhrady tomuto prodloužení.
- Klient přenechává vyměněné součástky a díly drobného charakteru, do vlastnictví Servisu.
- V případě demontovaných dílů větších, jako jsou výfuk a jeho části, části interiéru a karoserie (a jiné větší díly z vozidla), je klient povinen převzít si je do 3 pracovních dnů. V opačném případě mu vzniká vůči servisu dluh za uskladnění a sice 800,- Kč/díl za den.
- Platba a převzetí vozidla
- Servis vydá Klientovi vozidlo až po uhrazení úplné ceny za provedení práce v dohodnutém či prodlouženém termínu dokončení servisních prací.
- Před vydáním vozidla Servis potvrdí Klientovi zaplacení ceny a Klient podepíše Zakázkový list jako potvrzení o vydání vozidla zpět.
- Platbu může Klient provést v provozovně Servisu, a to hotově (v max. výší 270.000,- Kč), platební kartou (v případě platby kartou je Servis oprávněn účtovat poplatek 5% z celkové částky) nebo bankovním převodem. V případě platby bankovním převodem Zákazník oznámí Servisu realizaci platby. Servis potvrdí zaplacení až po připsání ceny za provedené práce na účet Servisu.
- Přechod vlastnictví
- K přechodu vlastnictví k montovaným dílům z Prodávajícího na Kupujícího dochází úplným zaplacením kupní ceny.
- Software, který je použit při přepisování řídící jednotky vozu přechází jako licence na Zákazníka po zaplacení kupní ceny. Tuto licenci nelze reklamovat ani vrátit zpět. Zákazník má právo pouze požádat Servis o vrácení řídící jednotky do původního stavu bez možnosti vrácení kupní ceny.
- Servis je oprávněn požadovat po Klientovi uhrazení zálohy před objednáním jím vybraných dílů, výše zálohy bude dohodnuta v Zakázkovém listu a díly nebudou objednány dříve, než bude Servisu prokázána úhrada požadované zálohy.
- V případě zrušení objednávky po uhrazení zálohy má Servis právo si zálohu ponechat v případě neuhrazení kompletní částky. V případě uhrazení celé částky za díly jako zálohové platby jsou díly po doručení od dodavatele majetkem Klienta a Klient svoji objednávku již nemůže zrušit. V případě neodebrání dílů může servis účtovat Klientovi uložení těchto dílů a to dle rozměrů a možnosti skladování.
- Odpovědnost Servisu
- Servis zaručuje, že díly motorového vozidla jsou Klientovi dodány v bezvadném stavu. V případě uplatnění práv odpovědnosti za vady je odpovědnost Servisu stanovena v souladu s příslušnými právními předpisy.
- Odpovědnost Servisu se nevztahuje na vady dílů, ke kterým došlo v důsledku jejich nesprávného používání nebo dopravní nehody. Klient je povinen respektovat pravidla a pokyny Servisu, která se týkají zejména skladování, montáže, huštění, a používání pneumatik, jakož i ostatního dílů.
- Odpovědnost se nevztahuje na spotřební materiál, rychle spotřebovávané náhradní díly či součástky a mazadla.
- Servis nenese odpovědnost za nutnost kalibrace sensorů, případně nefunkčnost jízdních asistentů v případě instalace body kitů, předních masek, splitterů a difusorů. Tyto práce musí být objednány u externího autorizovaného servisu a tyto více práce nejsou nikdy zahnuty v ceně služeb v případě, že tyto služby nejsou přímo objednané či přímo Klientem požadované.
- Servis je osvobozen od následků při nesplnění smluvních závazků v případě, že k tomu došlo v důsledku vyšší moci – okolnosti vylučující odpovědnost.
- Servis nenese odpovědnost za jakékoliv zvukové projevy Performance brzd. Tyto díly tedy není možné z tohoho důvodu reklamovat.
- Servis nenese odpovědnost za případné nesplnění emisí nebo technické kontroly z důvodu instalace 100cell a 200cell katalyzátorů. Tyto sportovní katalyzátory jsou instalovány vždy na žádost a objednávku zákazníka a nemůžeme tedy odpovídat za případné následky s tím spojené. Toto se vztahuje i na veškeré další nehomologované díly. Tyto díly tedy není možné z tohoho důvodu reklamovat.
- Servis nenese odpovědnost za žádné okolnosti vztahující se k instalaci Performance dílů (výfuků, brzdových součástí, bodykitů a dalších nehomologovaných součástek), které jsou vždy montovány po domluvě se zákazníkem. Tyto díly, přípdně jejich projevy tedy není možné z tohoho důvodu reklamovat.
- Závěrečná ustanovení
- Servis je oprávněn tyto VOP kdykoliv měnit. Změna VOP se nedotýká již objednaných Zakázek.
- Otázky těmito VOP výslovně neupravené se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem v aktuálním znění a platnou právní úpravou ČR.
- Od těchto VOP se lze v jednotlivém případě odchýlit pouze na základě písemné dohody Servisu a Klienta. V případě rozporu mezi ujednáním obsaženým v Zakázce (smlouvě o dílo) a ustanovením VOP má přednost ujednání obsažené v Zakázce. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2021.